ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Hatályba lépés időpontja: 2024. 11. 15.
A Protein Plaza Korlátolt Felelősségű Társaság által üzemeltetett webáruház az Európai Unió területén forgalomba hozott termékeket értékesít, kizárólag elektronikus úton, a www.proteinplaza.hu weboldalon keresztül.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) vonatkozik minden olyan szolgáltatásra és adás-vételi szerződésre, amely a fent megjelölt weboldalon (a továbbiakban: Webáruház) keresztül történik.
A Protein Plaza Kft. kijelenti, hogy az elektronikus kereskedelemhez és az ehhez kapcsolódó csomagküldő internetes kereskedelemhez szükséges, jogszabályban előírt feltételekkel rendelkezik.
BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
A www.proteinplaza.hu weboldalon keresztül történő megrendeléssel, online adásvételi szerződés jön létre a Protein Plaza Kft. mint Vállalkozás (továbbiakban: Vállalkozás) és a megrendelést leadó személy, mint Fogyasztó (továbbiakban: Fogyasztó) között.
A Fogyasztó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a weboldalon keresztül szerződést – természetes személy esetén – a legalább a 14. életévét betöltött személy. A 14. életévét betöltött, de a 18. életévét be nem töltött Fogyasztó (a továbbiakban: Korlátozottan cselekvőképes kiskorú) szerződéskötésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 2:12. §-a az irányadó.
A Fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten és visszavonhatatlanul úgy nyilatkozik, hogy a jelen pontban foglalt rendelkezések alapján jogosult a weboldalon keresztül szerződést kötni. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a jelen pontban foglaltak megsértése esetében a szerződés érvénytelenségének a bizonyítása őt terheli. Érvénytelen szerződés esetében a Vállalkozás a Ptk. 6:115. §-a alapján jogosult az érvénytelen szerződéskötésből eredő járulékos igényeit (így különösen a felmerült költségeket és károkat) a Fogyasztóval, vagy annak törvényes képviselőjével szemben érvényesíteni.
A Vállalkozás fenntartja szerzői jogát a weboldal, annak bármely részlete és az ott megjelenő tartalmak vonatkozásában. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül: a weboldalra való hivatkozás, vagy megosztása kizárólag egy oldal teljes egészére terjedhet ki. A Fogyasztó a megrendelés jóváhagyásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat.
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.proteinplaza.hu weboldalon található Webáruházon keresztül történik. A Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ektv.”), a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, illetve a Ptk. szabályozza.
A Webáruházban a vásárlás távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz útján leadott megrendeléssel történik, a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint. A Webáruházban történő vásárlás a Fogyasztó általi rendelés leadással lehetséges.
A Vállalkozás adatai
Vállalkozás neve: Protein Plaza Kft.
Székhelye: 3300 Eger Mátyás király út 61.
Elérhetősége: 3300 Eger Mátyás király út 61.
A Vállalkozás elérhetősége, a kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@proteinplaza.hu
Egyéb elérhetőségi adatok: https://proteinplaza.hu
Adószáma: 29267334-2-10
Cégjegyzékszám: 1009038806
Az Általános Szerződési Feltételeket vásárlás előtt feltétlenül tanulmányozza át! Az ÁSZF bármikor hozzáférhető és megnyitható a Webáruház oldalának alján található „Általános Szerződési Feltételek” menüsorában, továbbá kérésére kollégáink is eljuttatják az ön címére e-mailben.
MEGRENDELÉS
- Ha Ön egy terméket meg kíván vásárolni, akkor a kiválasztott terméket helyezze a kosárba a termék alatt feltüntetett gombra kattintva, vagy érdeklődjön telefonon munkatársainknál.
- A megrendelni kívánt áru(k)nak a Fogyasztó egyéni, virtuális kosarában történő elhelyezése nem minősül szerződéses ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, illetve megrendelésnek, valamint nem jelenti az adásvételi szerződés létrejöttét. A termék „kosárba helyezésével” a Fogyasztó a termék utáni érdeklődését, a rendelés jóváhagyásával vételi szándékát jelzi a Vállalkozás felé.
- A Fogyasztó a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze, majd a kosár tartalmának ellenőrzése, esetleges módosítása után a tovább gomb megnyomásával választhat a belépés, a regisztráció vagy a regisztráció nélküli vásárlás opciók közül. Ezt követően kerül sor az adatok megadására/ellenőrzésére/változtatására, a Fogyasztó rendeléssel kapcsolatos adatainak rögzítésére.
- A Fogyasztónak adatbeviteli hibák javítására a megrendelés véglegesítése előtt van lehetősége. A Vállalkozást nem terheli felelősség a Fogyasztó által a rendelés során tévesen vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, többletköltségért, egyéb problémákért és hibákért.A Fogyasztó, rendeléskor köteles elfogadni az ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót. Amennyiben az ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót nem kívánja elfogadni, úgy a vásárlás nem zárul le és az elektronikus szerződéskötés sem valósul meg. Az ÁSZF elfogadásával egyidejűleg a Fogyasztó kijelenti azt is, hogy az ÁSZF-et megismerte, az abban foglaltakat pedig kifejezetten elfogadja. A Fogyasztó és a Vállalkozás között létre jövő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, mely annak archiválására tekintettel utóbb hozzáférhető. A szerződéskötés nyelve magyar. A Vállalkozás a szerződést nem iktatja és nem látja el iktatószámmal.Azt követően, hogy a Fogyasztó kiválasztotta a terméket, a virtuális kosárban elhelyezte, majd jóváhagyta a rendelést, a Webáruház 48 órán belül köteles a vásárlás során megadott e-mail címen visszaigazolni azt, hogy a Webáruház rögzítette Fogyasztó megrendelését, amely a Fogyasztó által közölt vételi ajánlatnak minősül. A visszaigazolás hiányában a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttsége alól. Abban az esetben, ha a Vállalkozás a Fogyasztó megrendelését az abban foglalt feltételek szerint (pl. megrendelésben szereplő áron, szállítási határidőn belül stb.) teljesíti, akkor a Vállalkozás a megrendelés feldolgozásáról nem köteles e-mailt küldeni a Fogyasztónak, hanem elegendő a szállítás időpontját és az esetleges egyéb adatokat sms és email útján közölni Fogyasztóval.
- A Webáruház részéről történő automatikus visszaigazolás csupán a megrendelés megérkezésének visszaigazolása, az nem tekinthető a megrendelés megerősítésének vagy szerződéses nyilatkozatnak, az nem jelenti azt, hogy megrendelt termék raktáron van.
- Úgyszintén nem minősül a megrendelés megerősítésének a Vállalkozás olyan tartalmú egyedi visszajelzése, amelyben a Fogyasztót pl. ideiglenes készlethiányról, vagy a 3.3. pontban foglaltakról értesíti.
- A terméket azt követően tekintjük megrendeltnek, hogy a Webáruház a megrendelés során megadott e-mail címen vagy telefonon tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a Fogyasztó által a Webáruház részére közölt vételi ajánlatot a Webáruház elfogadta, a rendelést előkészítette szállításra.
- Felhívjuk a Fogyasztó figyelmét, hogy a Webáruház minden véglegesített megrendelést külön megrendelésként kezel. Amennyiben a Fogyasztó a leadott és visszaigazolt megrendelését újabb termékekkel szeretné bővíteni, úgy haladéktalanul, de legkésőbb a csomagnak a futárszolgálat részére történő átadását megelőzően lépjen kapcsolatba a Webáruházzal és megrendelés módosítása céljából.
AZ ELEKTRONIKUS SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE, LÉTREJÖTTE
- Amennyiben a Fogyasztóhoz kizárólag a megrendelése megérkezésére vonatkozó visszaigazolást küldte meg a Vállalkozás, a Felek között a szerződés még nem tekinthető létrejöttnek.
- A Felek között a szerződés akkor jön létre, amikor a Vállalkozás a Fogyasztó által a megrendeléssel a Vállalkozás irányába közölt vételi ajánlatát e-mail, telefax vagy egyéb távközlési eszköz útján elfogadja, visszaigazolja. A szerződés létrejöttével a Fogyasztó egyúttal a Webáruház ÁSZF-ében található rendelkezéseket is elfogadja. A Felek között a szerződés határozott időre jön létre, amely a megrendelt termék Fogyasztó általi átvételével egyidejűleg megszűnik.
ÉRTÉKESÍTETT TERMÉKEK, ELADÁSI ÁRAK
- A Webáruházban szereplő termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit a Fogyasztó a konkrét árucikk információs oldalán a képre vagy a termék nevére kattintva ismerheti meg. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért a Vállalkozás nem tartozik felelősséggel. Az árucikkek információs oldalán feltüntetett képek helyenként illusztrációk. A Vállalkozás nem vállal felelősséget a Webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt. A Webáruházban feltüntetett készletinformációk tájékoztató jellegűek és a raktárkészlet gyors változásai miatt kivételes esetben előfordulhat, hogy egyes termékek a Webáruházban annak ellenére szerepelnek „raktáron” megjelöléssel, hogy az ténylegesen a Webáruházban nincs készleten. A fenti tévedésekért a Vállalkozás felelősséget nem vállal és a hiba felismerését követően a Vállalkozás vállalja, hogy a tényleges elérhetőségről tájékoztatja a Fogyasztót. Az áruk használatára vonatkozó utasításokat, továbbá az áru részletes tulajdonságait a megvásárolt áruhoz mellékelésre kerülő használati utasítás vagy termékleírás tartalmazza. A Vállalkozás az általa forgalmazott termékekhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót vagy termékleírást csatol. Amennyiben a Fogyasztó véletlenül mégsem kapná meg a használati útmutatót vagy termékleírást a termékkel együtt, és ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt jelezi az ügyfélszolgálat felé, Vállalkozás azt haladéktalanul pótolja.
- A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett, ÁFA összegével növelt bruttó ár, amely forintban (HUF) értendő. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen ajánlattételnek. A feltüntetett árak nem tartalmazzák a kiszállítás, valamint a csomagolás költségeit. A feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Vállalkozás teljes körűen tájékoztatja a Fogyasztókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.A kiválasztott termék árát, valamint a szállítási és csomagolási költségeket a Vállalkozás részletes árajánlatában közli a Fogyasztóval. A Webáruházban szereplő termékek vételára megváltoztatásának jogát a Vállalkozás fenntartja, ugyanakkor ezen jog Webáruház által történt a Fogyasztó vételi ajánlatára vonatkozó visszaigazolását követően alapján már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
- Amennyiben a termék mellett hibás ár kerül feltüntetésre – különös tekintettel arra az esetre, ha nyilvánvalóan téves, a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő ár kerül feltüntetésre –, a Vállalkozás nem köteles a terméket a hibás áron értékesíteni. Ebben az esetben Vállalkozás haladéktalanul tájékoztatja a Fogyasztót a tévedésről és a termék helyes áráról, amelynek ismeretében a Fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.
- A Vállalkozás nem köteles teljesíteni kereskedelmi mennyiség kiszolgálását.
- A Fogyasztó tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja, hogy a Vállalkozás a termék Fogyasztó általi átvételéig jogosult a szerződéstől elállni, különösen akkor, ha a terméket a Vállalkozás partnerei nem biztosítják a Vállalkozásnak. A jelen pontban foglalt elállás esetén a Vállalkozás jogosult a termékkel megegyező tulajdonságú helyettesítő terméket a Fogyasztó részére felajánlani, értékkülönbözet megtérítése mellett. A Vállalkozás a jelen pontban foglalt elálláskor, a Fogyasztó által fizetett vételárat banki úton visszatéríti a Fogyasztónak. A Fogyasztó elfogadja, hogy a Vállalkozás a jelen pont szerinti elállását nem köteles indokolni. A Vállalkozás elállási joga arra tekintettel került megállapításra, hogy a Fogyasztónak jogszabály elállási jogot biztosít.
FIZETÉS
A Webáruházban elérhető fizetési módok:
- Bankkártyás fizetés a SimplePay biztonságos online fizetési rendszerén keresztül
- Előre utalás a Protein Plaza Kft. bankszámlájára
- Utánvétes fizetés a futárnál (készpénzzel vagy – lehetőség szerint – bankkártyával)
- Személyes fizetés a helyi üzletünkben: 3300 Eger, Mátyás király út 61.
A vásárlás során a Fogyasztónak lehetősége van kiválasztani a számára megfelelő fizetési módot a pénztár oldalon. A fizetendő összeg minden esetben egyértelműen megjelenik a megrendelési folyamat során, külön feltüntetve a termék(ek) vételárát, a választott szállítási mód költségét, és az esetleges további díjakat.
- A Fogyasztó által a megrendelés során küldött vételi ajánlat Vállalkozó általi írásbeli elfogadásával a Fogyasztó szerződéskötési ajánlatához kötve van, továbbá fizetési kötelezettsége keletkezik.A Vállalkozás által küldött vételi ajánlatot elfogadó visszaigazolás egyértelműen megfogalmazva tartalmazza azt a tájékoztatást, hogy a Fogyasztó vételi ajánlatának Vállalkozás általi elfogadása, mint szerződéses nyilatkozat megtétele a Vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.
- Fogyasztó az általa megrendelt termék vételárát, az általa választott szállítási módhoz rendelt szállítási díjat és egyéb, a Vállalkozás által meghatározott díjat a választott fizetési mód szerint fizeti meg.
Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Protein Plaza Kft (3300 Eger Mátyás király út 61.) adatkezelő által a proteinplaza.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: mindazon vásárlói adatok, amik a tranzakció lebonyolításához
szükségesek, pl. név, e-mail cím, stb.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/adatkezelesi-tajekoztatok
Vállalkozás számlát a Fogyasztó által fizetett vételárról és az általa választott szállítási díjjal növelt összegéről (a továbbiakban: ”Teljes ár”) állítja ki (a továbbiakban: ”Számla”). Számlát a Vállalkozás a Fogyasztó által megadott adatai alapján állítja ki és e-mailen küldi meg, elektronikus úton. A Fogyasztó elfogadja, hogy a Vállalkozás elektronikus számlázást alkalmaz. A Fogyasztó tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja, hogy az általa megrendelt termék tulajdonjogát a Vállalkozás a Teljes ár maradéktalan megfizetéséig fenntartja és a termék tulajdonjoga a Teljes ár megfizetését követően száll át a Fogyasztóra, míg a termékkel kapcsolatos kárveszély az átvétellel száll át a Fogyasztóra. - Amennyiben az áru a kézbesítés időpontjában ránézésre is azonnal megállapíthatóan sérült, a Fogyasztó köteles ezen észrevételét az átvételkor haladéktalanul jelezni, illetve jogosult az átvételt megtagadni. E kötelezettség elmulasztása esetén a Fogyasztó később nem hivatkozhat az áru ilyen hibájára.
SZÁLLÍTÁS
- A Vállalkozás a weboldalon tájékoztató jelleggel feltüntetett szállítási határidőre törekszik a megrendelés teljesítésekor. A kézbesítés legkorábbi időpontját a megrendelés feldolgozását követően e-mailben vagy sms-ben közli a Fogyasztóval. A megrendelések feldolgozása abban a sorrendben történik, ahogy beérkeztek a Vállalkozáshoz. Abban az esetben, ha a megrendelt termék a megrendelés leadásának időpontjában nincs készleten, arról késedelem nélkül értesíti a Fogyasztót. A megrendelt áru(k) házhoz szállítására a Felek által előre egyeztetett határidőn belül, időpontban és helyszínen kerül sor. A Felek a Ptk. 6:220. § (1) bekezdése alapján megállapodnak abban, hogy a megvásárolt termék kiszállítási határideje visszaigazolás során rögzített mindenkori határidő, amely 30 napnál hosszabb is lehet.
- A szállítás módja:GLS futárszolgálattal, amely 1 munkanapon belül szállít a rendelést követően. A házhoz szállítás díjköteles, amelyet a Fogyasztó köteles megfizetni. Az aktuális szállítási díjakat a Vállalkozás a visszaigazoló e-mailben közli a Fogyasztóval. A várható szállítási díjakról a Fogyasztó tájékoztató jelleggel a Webáruház elérhetőségein tájékozódhat.Több termékcsoportból történő egyidejű vásárlás esetén az egyes termékcsoportokba tartozó árukra vonatkozó szállítási és fizetési feltételek eltérhetnek egymástól. A futárszolgálattal történő kiszállítási költségekkel előfordulhat, hogy a gazdaságosabb szállítás miatt (pl: több termék együttes megrendelése) a szállítási költségek csökkennek.A kiszállított csomag a Fogyasztó által megrendelt terméket tartalmazza a jogszabály által megkövetelt jótállási iratokkal együtt. Abban az esetben, amikor azt a hatályos jogszabályok kötelezően előírják, a csomag tartalmazza a magyar nyelvű használati útmutatót is. A csomag kiszállításával egyidejűleg átadásra kerül a megrendelt termékről a Fogyasztó által a rendelés során megadott névre kiállított számla.
- A futár a megrendelt csomagot telefonon egyeztetett időben és feltételek szerint juttatja el a címzett részére. Amennyiben a címzett nem található a megadott címen a futár a megadott címen értesítést hagy, ezért kérjük, hogy lehetőleg olyan címet adjon meg, ahol át is tudja venni a küldeményt, ez lehet a munkahelye is. Ha az átvevő személye a címzettől eltérő személy kérjük azt a megrendeléskor – az átvételre vonatkozó egyéb információ mellett – a megjegyzésben feltüntetni. A futár a megrendelt csomagot munkaidőben szállítja ki a címzett részére.
VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS (LÁSD MÉG: 1. SZÁMÚ MELLÉKLET)
Elállási / felmondási jog gyakorlásának határideje
- A Fogyasztó – vagyis a Ptk. 8:1. § (1) 3. pont értelmében a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy – a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. §-a alapján:
- a termék átvételének napjától,
- több termék vásárlása esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától,
- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak az átvétele napjától,
- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
- a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától -
- szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától -
- számított 14 (tizennégy) napon belül a megkötött szerződéstől indokolás nélkül elállhat.
A Fogyasztó ezen elállási jogát a szerződés létrejöttének napja, és a termék(ek) átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Az elállási / felmondási jog a Webáruházon keresztül értékesített termékre vonatkozik.
Elállási / felmondási jog gyakorlásának módja
A Fogyasztó az elállási / felmondási jogát a jelen ÁSZF 2. sz. mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az elállásra / felmondásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállási / felmondási nyilatkozatot a Fogyasztó személyesen teszi meg, vagy az alábbi úton juttathatja el a Vállalkozás részére: Postacím: Protein Plaza Kft. 3300 Eger, Mátyás király út 61.E-mail: info@proteinplaza.hu Határidőben érvényesítettnek kell tekintetni az elállási / felmondási jog gyakorlását, ha a Fogyasztó az elállási / felmondási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt a Vállalkozás részére elküldi (postára adja). A Fogyasztó elállási / felmondási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban foglalt esetekben nem gyakorolhatja különösen, de nem kizárólagosan:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.
Amennyiben a szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, a Fogyasztó elállási / felmondási jogának gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti. Az elállási / felmondási jog gyakorlása során a Fogyasztó jóhiszeműen köteles eljárni, jogát rendeltetésének megfelelően köteles gyakorolni. Ezen joggyakorlás nem vezethet a joggal való visszaéléshez a Fogyasztó részéről (Ptk. 1:5. §)
A Felek kötelezettségei elállás / felmondás esetén
A Vállalkozás kötelezettségei
A Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget (ideértve a Fogyasztó által megfizetett legolcsóbb kiszállítási mód díját is kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a Fogyasztó nem élt az elállási jogával). A Vállalkozás az elállással érintett árucikk ellenértékét a termék személyes visszajuttatásakor azonnal visszafizeti. A Vállalkozás utánvéttel visszajuttatott termékeket nem vesz át és ilyen módon a termékek összegét sem téríti meg.
Ha a Fogyasztó az elállással érintett termék kiszállítása során kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket (pl. expressz szállítási mód költségei). A Vállalkozás a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó részére személyesen vagy a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra téríti vissza. A Vállalkozás nem vállal felelősséget a Fogyasztó által megadott adatok (pl. bankszámlaszám) pontatlanságából vagy helytelenségéből eredő teljesítési hibákért.
A Vállalkozás mindaddig visszatarthatja a visszafizetendő összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
A Fogyasztó kötelezettségei
A Fogyasztó elállás esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni, illetve a Vállalkozásnak vagy a Vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a Vállalkozás a Fogyasztó elállását követő tájékoztatás során vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A visszaküldött vagy személyesen átadott terméket Vállalkozás a termékeket bontott csomagolással – a termék sértetlen állapotában hagyása mellett –, illetve bontatlan csomagolással veszi át.
A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Vállalkozás által nem befolyásolható, a jog gyakorlására nyitva álló 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a Felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- - a Fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatások vagy termékek kivételével - olyan Vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
A Fogyasztó a terméket személyesen átadás, fuvarozás útján, postai küldeményként, vagy futárszolgálattal küldheti vissza. Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket (pl. expressz szállítási mód költségei).
A vásárolt termék sérülésmentes, sértetlen vagy bontott csomagolásban történő visszajuttatásának közvetlen költségeit a Fogyasztó köteles viselni (ideértve az az esetet is, ha a termék jellegéből adódóan postai küldeményként nem adható fel). A Fogyasztó felelősséggel tartozik a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
Amennyiben a vásárolt termék sérülten, vagy a nem rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkent állapotban érkezik vissza a Vállalkozáshoz, úgy a Felek egyeztetést kezdeményeznek a sérülésből vagy a használatból eredő értékcsökkenés megállapítása tárgyában, szükség esetén független szakértő bevonása útján. Ez esetben a Vállalkozás a termék igazolt módon megállapított csökkentett árát fizeti vissza a Fogyasztó részére.
Amennyiben a Webáruházban vásárolt termék a Vállalkozásnak fel nem róható okból rendeltetésszerű használatra alkalmatlan állapotban érkezik vissza a Vállalkozáshoz, a Vállalkozó nem vállalja a vételár visszatérítését.
JÓTÁLLÁS, KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG
A Vállalkozás a jótállási és szavatossági igények érvényesítése során a Fogyasztó és Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint jár el.
Jótállás
Hibás teljesítés esetén a Vállalkozás a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra köteles.
A Vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Minden értékesített termék rendelkezik a hatályos jogszabályoknak és a gyártók kereskedelmi gyakorlatának megfelelő jótállással. A Vállalkozás által értékesített termékek esetében a Fogyasztó a szállításkor minden olyan termékre, amely jótállással rendelkezik, különálló jótállási jegyet kap. A jótállási jegyen feltüntetésre kerül:
a) a Vállalkozás nevet, címet,
b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezése és típusa, valamint - ha van - gyártási száma,
c) a gyártó neve, címe, ha a gyártó nem azonos a Vállalkozással,
d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadásának vagy - a Vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontja,
e) a Fogyasztó jótállásból eredő jogai, azok érvényesíthetőségének határideje, helye és feltételei, továbbá
f) az arról szóló tájékoztatás, hogy Fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti,
g) a Vállalkozás bélyegzőlenyomata és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírása, elektronikus dokumentumon való átadás esetén az elektronikus aláírása, valamint
h) a fogyasztási cikk Fogyasztó által fizetett vételára.
A Fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a Vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a Vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A jótállás időtartama a termék vételárának függvényében egy, kettő vagy három év:
- a 10.000.- Ft összeget elérő, de 250.000.- Ft összeget meg nem haladó vételár esetén 2 év,
- a 250.000.- Ft összeget meghaladó vételár esetén 3 év.
A jótállási idő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.Ha a jogszabályban meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 14 napon belül visszaküldeni.
Ha a jogszabályban meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a Vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Vállalkozás köteles a cikk árának visszautalását nyolc napon belü. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Vállalkozás köteles a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 14 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény a Vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a Vállalkozás köteles a fogyasztási cikk árának harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszautalni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Vállalkozás köteles a Fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
A jótállási jegy hiányával kapcsolatos észrevételeit a Fogyasztó jelezheti az info@proteinpaza.hu email címen.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás
- elemi kár, természeti csapás okozta.
A Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a 7.2. és a 7.3. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Kellékszavatosság
A Fogyasztó hibás teljesítés esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó - választása szerint -:
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozásnak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Vállalkozással. A szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Fogyasztó már nem érvényesítheti.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Vállalkozástól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
A termék hibája esetén a Fogyasztó - választása szerint – a 7.2. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Fogyasztó termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesítheti. A termék hibáját a Fogyasztónak kell bizonyítania.A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a Fogyasztó nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a Fogyasztó a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. A Fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok az 7.2. és a 7.3. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
PANASZKEZELÉS ÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉS
A Fogyasztó kérdésével, kérésével, illetve panaszával az alábbi módokon fordulhat a Vállalkozáshoz:
- Írásban: a Vállalkozás postacímére eljuttatott postai küldeménnyel
- Telefonon: a rögzített telefonszámok valamelyikén
- E-mailben: az info@proteinplaza.hu e-mail címre megküldött elektronikus levélben.
A panaszkezelés során a Vállalkozás a Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. rendelkezéseinek megfelelően jár el.
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:
Fogyasztóvédelmi hatóság:
A Fogyasztó jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A Fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre nem terjed ki a szerződés létrejöttére, érvényességére, joghatásaira és megszűnésére vonatkozó rendelkezések betartásának ellenőrzésére.
Békéltető testület:
Hatáskörébe tartozik a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a Felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: Fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a Fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
- A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:
- Heves Megyei Békéltető Testület
Székhely: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési cím: 3301 Eger, Pf. 440
Tel: (36) 416-660/105
Bírósági eljárás:
A Fogyasztó jogosult a Fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. Az ÁSZF-ben nem rögzített kérdésekben a mindenkori hatályos Polgári Törvénykönyv ide vonatkozó rendelkezései, a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályai az irányadóak.
Európai Unió Online Vitarendezési Platformja:
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló Fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a Fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján:
ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Ehhez nem kell mást tenni, mint hogy a fenti linken elérhető online platformon a Fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló Fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
VEGYES RENDELKEZÉSEK
A Vállalkozás biztosítja, hogy sem a szerződéskötés során, sem pedig a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz biztosított telefonos ügyintézés során a Fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli.
A Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztót arról, hogy a Vállalkozásnál nem áll rendelkezésre a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódex.
A Vállalkozás által működtetett Webáruházban található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért, az esetleges elírásokért a Vállalkozás nem vállal felelősséget.
Amennyiben a Fogyasztó a Webáruházban kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Vállalkozásnak. Amennyiben Vállalkozás jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
A jelen ÁSZF hatályba lépésének időpontja 2024. november 15.. A Vállalkozás fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. Az ÁSZF módosítása esetén a Vállalkozás az új szerződési feltételeket közzéteszi a Webáruházon, és a Webáruház nyitóoldalán figyelmezteti a felhasználókat a szerződési feltételek módosulásáról és a hatályba lépés időpontjáról. A figyelmeztetés elmulasztása az új ÁSZF hatályba lépését nem érinti.
A Vállalkozás a Webáruházon nyújtott szolgáltatások igénybevételét kizárólag jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek között biztosítja, azoktól való eltérés nem lehetséges.